dijous, 17 de novembre del 2011

AUDICIONS ED. INFANTIL

L’audició d’obres musicals és un element clau en l’educació musical dels fillets/es de l’etapa d’educació Infantil.
Fer música no és només tocar o cantar, és també escoltar.

Aprenent a escoltar l'altre, els fillets/es descobreixen el què és la tolerància. Escoltar música pot augmentar la memòria i la concentració, així com també ens ensenya valors, ens ajuda a comprendre les relacions humanes i ens fa la vida més agradable.

Permet al fillet/a està en contacte amb una gran diversitat d’estils, formes i obres i despertar en ell vivències i sensacions particulars.
Per aquest motiu, a l’aula de música, durant aquest curs, introduirem una unitat didàctica (“coneixem els nostres amics músics”) destinada a l’escolta activa de fragments de música clàssica amb l'objectiu que els infants coneguin, respectin i gaudeixin de la música.

A part coneixerem diferents obres i músics clàssic i diferents maneres de treballar so/silenci, el ritme i les qualitats del so: durada (llarg/curt), intensitat (fort/fluix), timbre, altura (agut/greu).
Cada mes s’introduirà una obra nova, sempre a través d’un estímul visual:
- Foto compositor/músic
- Un conte
- Un vídeo
- Un objecte

COM ES TREBALLARAN LES OBRES
MES: OCTUBRE
OBRA: CONTRADANZA Nº8
MÚSIC: L.V. BEETHOVEN


La brevetat i la simplicitat de l’estructura de l’obra, la claredat dels contrastes sonors i l’ambient alegre i dinàmic fan que sigui atractiva pels fillets/es. Proporciona alegria i dóna ganes de ballar.
- Motivació: Plumero (de les festes)
- Referència gràfica: Foto del compositor
Hem escoltat la música durant quatre setmanes i cada setmana s’ha introduït una activitat nova, treballant principalment el ritme de la música (lent/depresa)
Sempre donant importància a l’estat d’ànim i com es senten amb l’obra.

- Activitats:
o Els fillets/es asseguts al terra amb les mans obertes cap al davant formant un semicercle la mestra de peus, quan sona la música la mestra passa el plumero per damunt les mans, marcant el ritme. A cada final de la secció s’atura marcant els silencis. Desprès ho pot fer algun dels fillets/es.
o Es marca el ritme de la cançó (lent/despresa) amb les mans picant damunt les cuixes i fent la pluja amb els dits (lent – goteja / despresa -plou).
o Es marca el ritme de la cançó caminant a poc a poc o corrent. Movent-se per l’aula segons ens sentim.
o Es marca el ritme amb instruments de percussió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada