divendres, 13 de gener del 2012

PROJECTE DE TREBALL: ELS PEIXOS

NA TORIBIA JA HA TORNAT DE CABRERA DE VACANCES I ENS HA DIT QUE HA VIST LA SEVA FAMÍLIA, LES TORTUGUES MARINES, I ELS SEUS AMICS ELS PEIXOS. ELS HA EXPLICAT MOLTES COSES DE LA NOSTRA CLASSE I DE LES CASES ON HA ANAT. I DESPRÉS ENS HA DIT SI NOLTROS VOLÍEM SABER COSES DELS PEIXOS. PER AIXÒ ENS HEM IMAGINAT QUE ENS POSÀVEM UNA CARETA DE BUCEJAR I MIRÀVEM EL FONS DE LA MAR. AQUESTA ÉS LA CONVERSA QUE HA SORGIT DEL QUÈ IMAGINÀVEM QUE VEURÍEM:
(QUÈ SABEM?)


- XAVI: MIRAM COM HI HA PEIXOS
- JORDI: HI HA POPS
- EN XAVI COMENÇA A CANTAR LA CANÇÓ: PEIX PEIXET DE LA CANYA DE LA CANYA… TOTS CANTEN AMB ELL
- TRIANA: JO TENC UN POP
- MESTRA: AH SÍ?... I DE QUIN COLOR ÉS?
- TRIANA: ROSA I “MARRON”
- NAIA: JO HE VIST UN PEIX PETITÓ
- SARA : HE VIST UN PEIX
- MESTRA: AH MOLT BÉ !!... I COM ERA EL PEIX ??
- SARA: AMB RETXES
- XAVI: SÍ, DE COLORS. DE COLOR BLANC I NEGRE
- JÚLIA: HE VIST UN “TIBURÓN”
- MESTRA: AH SÍ? I COM ÉS? QUINA FORMA TÉ?
- JÚLIA: TÉ FORMA DE PEIX. ÉS GROS I DE COLOR GRIS
- ÍKER: YO HE VISTO UN TIBURÓN “MÉS” GRANDE
- JAVIER: Y YO ASÍ ( ASSENYALA EL TAMANY AMB LES MANS)
- NAIA: I JO UN PEIX PETITÓ
- ÍKER: LE PUEDE MORDER
- POL: JO HE VIST UN “TIBURÓN” MÉS GROS
- XAVI: JO HE VIST UN “TIBURON” PETITET
- LOLA: JO HE VIST UN “TIBURÓN” AIXINES DE GROS
- MESTRA: AH SÍ? I QUÈ FÈIA?
- LOLA: AMB ES PEIX. NEDANT I “DESPUÉS SE LO COMIÓ
- MESTRA: I QUÈ MÉS SABEM? COM ERA?
- LOLA: DE COLOR BLAU. I EL PEIX QUE “ SE COMIÓ” DE COLOR GRIS
- JORDI: ES PAPI MEU HA PESCAT UN PEIX AIXÍ, DE COLORS I RETXES
- RAI: HE VIST UNA MEDUSSA GROSSA, DE COLOR NEGRE
- MESTRA: UNA SOLA O MOLTES?
- RAI: MOLTES
- MESTRA: MOLT BÉ!! SI ENS POSÀSSIM UNES ULLERES VEURÍEM MOLTES COSES. I QUÈ MÉS SABEM ? QUÈ MÉS VEURÍEM ? ON VIUEN ELS PEIXOS ?
- DAVID : A LA MAR
- MESTRA : I QUÈ HI HA A LA MAR ?
- ÀLEK: HI HA ALGUES, PEIXOS…
- JÚLIA: ESTRELLES
- DAVID: I ARENA
- XAVI: NO HI HA SORRA, HI HA ARENA
- MESTRA: A CATALUNYA LI DIUEN SORRA I A MENORCA LI DIUEN ARENA. I A MENORCA, QUÈ HI HA TAURONS???
- TOTS: NOOOO
- ROCIO: MI PADRE, YO, MI MAMI Y MI TATA “HA PESCAT” DOS “PEZ”
- JORDI: JO VAIG PESCAR UN PEIX AMB UNA CANYA
- MESTRA: I COM ERA AQUEST PEIX?
- JORDI: GROS. AIXÍ. DE RETXES
- MESTRA; I QUÈ MÉS QUÈ TENIA? (AJUDA UNA MICA AMB PISTES ASSANYELANT PARTS DEL COS)
- JORDI: TENIA ULLS, NAS, BOCA, MANS
- MESTRA: SÍ?? TENIA NAS? I MANS?
- JÚLIA: ALES
- SARA: ALES
- MESTRA: ALES? O VOLEN ELS PEIXOS?
- JÚLIA: SÍ
- MESTRA: VOLEN? O NEDEN?
- TOTS: NEDEN
- ROCIO: SI QUE TIENEN ALAS
- MESTRA: ES DIUEN ALETES. I QUÈ MÉS SABEM? QUÈ MÉS TENEN ELS PEIXOS?
- ENEKO : PELOS
- MESTRA: TENEN CABELLS?
- TOTS: NOOOOOO
- JORDI : TENEN COA
- MESTRA: I SABEU PER A QUÈ SERVEIX LA COA? PER GIRAR, QUAN EL PEIX VOL VOLTAR, MOU LA COA, FA DE TIMÓ...

I QUÈ VOLEM SABER DELS PEIXOS?

- JAVIER: MI PAPI TIENE UN “PEIXO” MUY GRANDE
- SARA: MENGEN PA
- OLIVER: QUE NO, MENGEN PA. MENGEN SALXITXES I HAMBURGUESES
- XAVI: MENGEN PEDRES
- RAI: NO, MENGEN PA
- ENEKO: COMEN CHICHA
- MESTRA: BONO, NO HO SABEM. VOLEM SABER QUÈ MENGEN ELS PEIXOS? I QUÈ MÉS VOLEM SABER?
- JÚLIA: SÍ, MENGEN ELS PEIXOS?
- XAVI: SI MENGEN “BOCATA”? UN “BOCATA” DE NOCILLA
- MESTRA: I QUÈ MÉS VOLEM SABER… PER ALLÀ XERRAVEN DE CACA. FAN CACA ELS PEIXOS??
- RIUEN, UNS DIUEN SÍ I D’ALTRES DIUEN NO
- MESTRA: I QUÈ MÉS VOLEM SABER?
- JÚLIA: SI DORMEN?
- XAVI: SÍ, AIXÍ AMB LES MANS
- JÚLIA: NO TENEN MANS
- TÀNIA: FUI CON MI PAPI A VER PEIXOS





HEM COMENÇAT UN MURAL DEL FONS DE LA MAR... SI TENIU INFORMACIÓ, REVISTES, LLIBRES,PEIXOS DE JUGUETA O QUALSEVOL COSA RELACIONADA AMB EL TEMA, HO PODEU DUR A L'ESCOLA.
GRÀCIES

1 comentari:

  1. Hola!! molt bé!! en sabeu molt de peixos eh!! quina classe de bons pescadors.
    jo conec es pop de na triana i un ben crec que en rai ha vist ses medusses :)

    ResponElimina